![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||
... | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Jaké doklady pro důchod jsou potřeba po ukončení pracovního poměru v EU pro českého zaměstnavatele?
Bezprostředně po ukončení pracovního poměru a nástupu do zaměstnání v České republice jsou potřebné údaje, které zaměstnavatel povinně uvádí do registru pojištěnců podle zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Registr slouží k plnění úkolů ČSSZ vyplývajících pro ni v sociálním zabezpečení z práva Evropských společenství a z mezinárodních smluv k provádění sociálního zabezpečení. Kromě obvyklých osobních údajů identifikujících osobu (pracovníka) se jedná zejména o název a adresu cizozemského nositele pojištění včetně cizozemského čísla pojištění, což lze doložit jakýmkoli potvrzením od zaměstnavatele nebo od nositele pojištění, kde jsou tyto údaje uvedeny. Jiné doklady, resp. údaje o pracovní činnosti v cizině není třeba českému zaměstnavateli předkládat. Doby Vaší účasti na pojištění v cizině a případně další skutečnosti související s Vašimi budoucími důchodovými nároky by měly být evidovány příslušným nositelem pojištění a budou využity v okamžiku podání Vaší žádosti o důchod. Přesto doporučujeme uschovat si veškeré dokumenty související s dobou Vašeho pojištění v cizině.
|
|